Hírek

A szerda délelőtti eseménynek a Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola adott otthont, ahol a diákok egy különleges, interaktív előadáson vehettek részt.
A program egy közös énekléssel kezdődött, amely nemcsak hangolódásként szolgált, hanem játékos bepillantást is engedett az opera műfajába. Ezt követően Drucker Péter, a színház vezető karmestere vette át a szót, aki az esemény házigazdájaként irányította a beszélgetéseket, és kalauzolta a közönséget a műfaj rejtelmeibe.

Az esemény középpontjában a januárban bemutatott Előjáték Lear királyhoz című opera-ősbemutató állt, amelyet Iván Sára, a színház karmestere komponált Molnár Ferenc műve alapján, Perczel Enikő társszerző közreműködésével. Drucker Péter Iván Sárával beszélgetett többek között az alkotói folyamatról és a mű keletkezéséről.
A zenei bemutatók sorát Csereklyei Andrea nyitotta, aki a darabból a Takarítónő áriáját adta elő. A karakter különlegessége, hogy a szerzők főszereplővé emelték, mert nagy lehetőségeket láttak benne – ez a fajta megközelítés rendkívül egyedi és még tovább emeli a produkció páratlanságát. Az ária után Drucker Péter Andreával beszélgetett a szerepéről és annak jelentőségéről.

A következő zenei blokkban Laczák Boglárka és Bognár Szabolcs lépett színpadra, őket Drucker Péter a karakterükről és a darabbéli kapcsolatukról kérdezte – majd előadták varázslatos duettjüket, amely nagy hatást gyakorolt a hallgatóságra.
A duettet követően Károly Katit, a színház zenei vezetőjét mutatta be Drucker Péter, majd mesélt a zenei tagozat fejlődéséről, az operajátszás hagyományairól és a jövőbeli tervekről. Kiemelte, hogy az operabeavatók legfőbb célja az opera műfajának népszerűsítése, és hogy minél több fiatal fedezze fel ennek varázsát, valamint ennek hatására látogassa a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház előadásait.

A program zárásaként a tagozat újra elénekelte a nyitódalt, amely különlegességét az adja, hogy mindenki másról, énekel benne, ezzel egyszerre teremtve humoros és mélyebb mondanivalót hordozó hatást.
Bár az opera rejtelmeiről még számtalan érdekességet lehetett volna megosztani, a rendelkezésre álló 45 perc gyorsan elrepült. A diákok lelkes tapssal fogadták az előadást, amely egy izgalmas és tartalmas "lyukas órát" biztosított számukra, miközben közelebb kerülhettek az opera különleges világához.
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Művészek írták
Olasz szalmakalap
„Engem általában lenyűgöz egy színpadi szöveg..., Ez a legfontosabb: olyan anyagot találni, ami meghozza a kedvemet. Az Olasz szalmakalap színtiszta színház. Mindig nagy kedvet csinál a munkához – ezért rendeztem meg már korábban is – mert örömből fakad.” (Silviu Purcǎrete rendező) Szegő György -
Interjúk
A színházban emberi mondatokat mondanak, és azok hatnak ...
„Amikor nem érzem a színházban, hogy mit akar tőlem az előadás, hogy mi felé akar terelni, akkor én elhagyatott leszek és magányos.” – beszélgetés Csiszár Imrével Gyulay Eszter