Portré
Gáspár Máté
Életrajz
1991-93 között színházi tanulmányokat folytat a párizsi VIII-as számú egyetemen, majd az ELTE Bölcsészettudományi Karon szerez diplomát magyar irodalom és francia szakon.
Közben drámapedagógiai kurzust végez, és éveken keresztül dolgozik diákszínjátszó csoportokkal, illetve pedagógusokkal. Előadásokat rendez és maga is több színházi gyakorlaton vesz részt itthon és Franciaországban.
Alapító főszerkesztője a Pesti Est Súgó című havi színházi programmagazinnak, rendszeresen publikál hazai és külföldi szakmai lapokban.
2004 óta tagja az NKA Színházi Kollégiumának, 2005 óta óraadó a Veszprémi Egyetem Színháztudomány szakán.
1998 ősze óta dolgozik Schilling Árpád mellett a Krétakör Színházban, előbb mint produkciós vezető, később mint ügyvezető.
Nős, két gyermek apja (Miksa 2000, Hédi 2004).
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György