Színházak
Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház
A malom
- MolnárKolozsi Kilián
- A feleségTamás Boglár
- HalálTamás Boglár
- VőlegényBajkó László
- MenyasszonyBlénessy Enikő
- LátogatóPolgár EmíliaBarabás ÁrpádFehérvári Péter
- rendezőUray Péter m.v.
- díszlettervezőBocskay Anna m.v.
- jelmeztervezőBocskay Anna m.v.
- zeneKönczei Árpád m.v.
- a rendező munkatársaGyörgyjakab Enikő
Az Uray Péter által képviselt mozgásszínházi nyelv elsősorban a kontakt-tánc technika speciális formájára, a néptánc-motívumok színészi mozgásrendszerbe építésére s egy erőteljes gesztus-koreográfiára épül, melyet az alkotók a közös munka során építenek fel. Ebből adódóan a mozgásvilág erőteljes egyéni színeket kap, s a játszók viszonya a mozgásanyaggal bensőségesebb, mint a tánctípusú koreográfiák esetében.
A Malom balladisztikus története kiváló lehetőséget nyújt egy sűrű, drámai tónusú mozgásszínházi előadás létrehozására.
A malom, amelytől sem távol, sem közel emberlakta település nem található, egy elátkozott hely, melyet a nézők is elkerülnek.
A molnár, szótlan, konok ember, aki magányra ítéltetett az átkozott helyen, és akit csupán a halott felesége kísért.
Egy fiú, aki szegénysége miatt nem veheti el kedvesét, elszegődik a molnárhoz.
Egy éjjel látogatók jelennek meg a malomban: két férfi és egy nő egy éjszakára keresnek szállást. Furcsa, állati vonásokat hordozó hármas.
A fiú különös bűvöletben engedi be őket, iszik, és mulat velük, s amikor elveszíti emlékeit, hál a tébolyult nővel.
A lány, mikor távollevő szeretője keresésére indul, már úgy csinosítja magát, mint aki utolsó útjára készül, és a malomban a Végzet lesz az úr…
2003. 11. 15.