Színházak
Gyulai Várszínház
Vörösmarty MihályCsongor és Tünde
- rendezőBalázs Zoltán
- díszlettervezőBalázs Zoltán
- jelmeztervezőManier-Németh Anikó
- zeneSáry László
A boldogságkeresés meséjét az innovatív színházi rendező, Balázs Zoltán állítja színpadra. A Maladype Színház művészeti vezetőjének rendezői koncepciója, a Csongor és Tünde egymás mellett futó hétköznapi, szimbolikus és mágikus történetszálait DNS-spirálként tekeri egymásba. A Vörösmarty Mihály szövegében egymásra vetülő gondolati síkok és komplex-tükröződések adta lehetőségeket kibontva, az összművészeti puzzle szervesen egymásra épülő elemei a szöveg, a látvány, a pontosan megtervezett mozdulatok és az (opera)zene. Az előadás kerüli a témában szun�- nyadó didaktikus megközelítést és rávilágít arra, hogy a kettő (az Én és a Másik) egymás nélkül nem létezhet; egymást feltételezi és kiegészíti…..animus és anima. Az egymásba átolvadó Nő és a Férfi „személyiség-modell” redukált és integrált kettőssége, a játszók és a közönség által megteremtett “imaginárius térben”, találhatnak egymásra…
A gyulai közönség jól ismeri Önt, hiszen társulatával visszatérő vendége a nyári fesztiválnak. Milyen élmények fűzik a Várszínházhoz, illetve a városhoz?
Valóban sok nyarat töltöttem el színészként és rendezőként is a gyulai Shakespeare és Összművészeti Fesztiválon, ahol minden alkalommal izgalmas impulzusok értek. A legmaradandóbb élmény mégis a mára már legendássá vált Tim Caroll rendezte Hamlet előadáshoz köthető, melynek volt szerencsém a címszerepét játszani. A folyamatosan változó interaktív előadás egyik nagysikerű állomása a 2006-os gyulai vendégjáték volt, ahol a dán királyfi történetének kibontakozása során mi, játszók és a közönség természetes lendülettel vettük birtokba a Várat és környezetét.
Az autentikusnak számító helyszín, a rendhagyó rendezői instrukciók, valamint az egyszeri színészi megoldások és nézői reakciók életre szóló pillanatokkal ajándékoztak meg bennünket.
Hogyan esett a választása a Csongor és Tündére?
Ahogy ez más művek esetében is történni szokott: addig kerülgettük egymást, amíg „lecsapott” rám. Varga Marianna felkérése nélkül azt hiszem csak plátói szerelem maradt volna…
Mi a legfontosabb rendezői koncepció a Csongor és Tündével kapcsolatban?
Kerülni a drámai költeményben szunnyadó didaktikus megközelítést és rávilágítani arra, hogy a kettő (az Én és a Másik) egymás nélkül nem létezhet. Konkrétabban: először a mű színpadra állítása során Csongort és Tündét egyazon személy, Szilágyi Ágota, a Maladype Színház „androgün típusú” színésznője fogja életre kelteni. Ez a rendezői választás erőteljesen meghatározza a készülő előadás irányát.
Mi lesz a bemutató után a darab sorsa?
Reményeink szerint a Gyulai Várszínház és a Maladype Színház repertoárját fogja erősíteni a 2017/2018-as évadban
2017. 08. 11.