Színházak
Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
- 2023/2024
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
Kulcsár NoémiBody Building
Zene: montázs
- koreográfusKulcsár Noémi
- szcenográfiaKulcsár Noémi
- jelmeztervezőKulcsár Noémi
Kulcsár Noémi Body Building című darabja a színpadi táncot és annak eszközeit (testek, fények, kosztümök) állítja szembe a testépítés fetisizmusának ugyancsak színpadi eszköztárával. Az előadás azonban nem a testépítésről akar beszélni, sokkal inkább a testKÉP felépítéséről, hiszen a táncban és a testépítő versenyeken egyaránt csak a színpadi eszközökkel megjelenített, paradox módon „ábrázolt” test létezik.
„A test élménye nem záródhat önmagába: saját testemet nem tudom önmagamnak prezentálni, nem tudom maradéktalanul birtokba venni, ebből viszont következik, hogyha kiteszem magam mások tekintetének, akkor eleve mássá válok, mint aki önmagamban lennék.” - Kulcsár Noémi
„Számunkra a test több, mint szerszám vagy eszköz; ez a mi kifejeződésünk a világban, szándékaink látható formája "
(Maurice Merleau Ponty)
Kulcsár Noémi és Juhász Kata koreográfiái az elmúlt évtizedekben a művészetelméletben megélénkült, a TEST-ről szóló diskurzusba illeszkednek. Anélkül reflektálnak a testben való létezés, a testhez való viszonyunk (Juhász Kata), illetve a test okkal és céllal történő, tehát mindig is retorizált megmutatásának (Kulcsár Noémi) problémájára, hogy saját „mozgás nyelvéből” kilépnének. Ebben az értelemben mindkét koreográfia egy-egy testtanulmány: más-más összefüggésben teszi vizsgálat tárgyává a testet. Szakít azzal a klasszikus balettben gyökerező hagyománnyal, hogy a testet áttetsző médiumként, a táncost pedig – legalábbis a koreográfia univerzumán belül – a koreográfus intencióját végrehajtó, omnipotens, tökéletes természeti képződményként mutatja fel.
2013. 11. 24.