Színházak
Opera – Eiffel Műhelyház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
Gyöngyösi LeventeA Mester és Margarita
- WolandKálmán Péter
- A MesterBalczó Péter
- JesuaBalczó Péter
- MargaritaSáfár Orsolya
- Sztravinszkij professzorKovács István
- Poncius PilatusKovács István
- BerliozHábetler András
- KajafásHábetler András
- Hontalan IvánVarga Donát
- Lévi MátéVarga Donát
- FagótKiss Tivadar
- HellaSzakács Ildikó
- BehemótGavodi Zoltán
- AnnuskaLikovics Alexandra
- RabnőLikovics Alexandra
- LatunszkijDékán Jenő
- JúdásDékán Jenő
- RendőrKőrösi András
- AfraniusKőrösi András
- FőápolóKiss András
- Patkányölő centúrióKiss András
- BoszojházfelügyelőGulyás Bence
- Nővér az elmeklinikánVárhelyi Éva
- KonferansziéCsémy Balázs
- 1. ápolóErdős Róbert e.h.
- 2. ápolóZajkás Boldizsár e.h.
- Jimmyrészeges New York-i vámpírErdős Róbert e.h.
- Johnrészeges New York-i vámpírZajkás Boldizsár
- 1. férfiFarkas András
- 2. férfiPapp Balázs
- RészegFarkas András
- Monsieur GuillotinFarkas András
- Fontos elvtársPapp Balázs
- Nero császárPapp Balázs
- Fiatal nő a Varietészínház közönségébőlFenyvesi Gabriella e.h.
- Lucrezia BorgiaFenyvesi Gabriella
- TakarítónőRuszó Alexandra
- ArtistaTomasovszky LauraKalántai LinettTakács NoémiSzlavkovszki ZsoltSzabó KiraHalasi MárkLakatos ZsuzsannaBako Eszter
- TáncosTran ViktóriaPecz Péli LucaSuba JánosTuza ZsófiaPintér KarinaNyári GergőMezei ÁbelMayer DorinaLentulai HannaKisbakonyi EdmondKovács MátyásKindl GáborKercsó AttilaHolecz BoglárkaHaanpaa Phet SamuraiDeák KristófCsóka LizaBodó ZsomborBársony BoglárkaAsbolt Eszter
Közreműködnek a Magyar Cirkusz és Varieté artistái, és a a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói
- rendezőSzente Vajk
- díszlettervezőKentaur
- jelmeztervezőKentaur
- dramaturgOrbán Eszter
- íróMihail Bulgakov
- ForgatókönyvBognár Róbert Schlanger András
- librettóVárady Szabolcs
- karmester Hollerung Gábor
- koreográfusTúri Lajos Péter
- Artista koreográfiaIncze Tünde
- balettmesterKohári István
- karigazgatóCsiki Gábor
- zenei asszisztensSzennai KálmánKálvin BalázsMikó Szílvia
- zenei asszisztensGyöngyösi LeventeTóth Sámuel Csaba
- világítástervezőMadarász (Madár) János
- angol nyelvű feliratArthur Roger Crane
- a rendező munkatársaLázár KatalinValkai Andrea
Moszkvában megjelenik a Sátán egy bármire képes, beszélő macska és egy furcsa, hórihorgas alak társaságában. Egyesek rejtélyes módon eltűnnek, a levegőben boszorkányok repkednek, s egyik pillanatról a másikra olykor bibliai időkbe csöppenünk. Bulgakov A Mester és Margarita című regényének szürreális története Gyöngyösi Levente opera-musicalében különleges zenei formában kel életre: „Régóta szerettem volna írni egy olyan darabot, amelyben a kortárs és könnyűzene különböző stíluselemeket felmutató egységgé szintetizálódik. Ami közérthető, alaposan kidolgozott és korszerű is: kísérlet a határok lebontására, eltüntetésére.” A színpadi ősbemutató a nemzetközileg elismert, lélegzetelállító Fővárosi Nagycirkusz társulatával karöltve jön létre a zenés színházban színészként és rendezőként egyaránt otthonosan mozgó Szente Vajk rendezésében.
I. felvonás
Moszkva 1930 körül. Az emberek élik dolgos, szovjet életüket. Mihail Maszterov befejezi Poncius Pilátus című nagyregényét, ám az Írószövetség a művet és íróját mindenhonnan letiltja. Az Írószövetség meghallgatásán Berlioz író az elnök, Margarita Nyikolajevna jegyzőkönyvvezető. A lány így ismeri meg Maszterovot, vagyis a Mestert. Bimbózó szerelmüket rendőrök zavarják meg, a férfit elmegyógyintézetbe zárják. Megjelenik Woland, a sátán, aki a fekete mágia professzoraként mutatkozik be Berlioz és Hontalan Iván íróknak, és megidézi nekik a Mester könyvének első fejezetét, Pilátus, Jézus (Jesua HaNocri) és a főpap, Kajafás találkozását az I. századi Jeruzsálemben. Pilátus fejfájástól gyötörve fogadja Jesuát, és csodás gyógyulása után szinte mindent megtesz, hogy megmentse a „bolond” HaNocri életét. De a büszke Jesua felségsértő megnyilatkozása, valamint Kajafás népfelkeléssel fenyegető fellépése végül meghátrálásra készteti Pilátust. Ezzel a gyávaság bűnébe esik. Woland, Berlioz és Iván ezt követő hitvitája során, miszerint létezik-e Isten vagy esetleg Sátán, Woland megjósolja Berlioz halálát, ami azonnal be is következik. A haláleset okozta sokkba – és a felismerésbe, hogy a professzor maga a Gonosz – Hontalan Iván beleőrül, és ő is a bolondokházába kerül. A magányos Margarita az öngyilkosság gondolatával küzd, de Woland szolgái megmentik, akik aztán saját és uruk szórakoztatásával kezdenek foglalatoskodni: beköltöznek Berlioz üres lakásába, és a Varietészínházba különleges előadóestet szerveznek Woland számára. Itt az embereket a pénz, a könnyű meggazdagodás ígéretével őrjítik meg. A szovjet társadalom nem állja ki a Gonosz próbáját.
II. felvonás
A bolondokházában Sztravinszkij professzor betegei közt találjuk a Varietészínház látogatóit, és itt találkozik újra a Mester és Hontalan Iván. Iván könyörgésére a Mester folytatja a regény történetét. Lévi Máté megpróbálja megölni Jesuát, hogy enyhítse a kereszthalál szenvedését, de nem jár sikerrel, elfogják. Pilátus parancsára a Patkányölő centurió megöli Júdást, öngyilkosságnak álcázva a büntetést. Margarita továbbra sem találja a helyét. Bolyongása közben összetalálkozik Woland szolgáival, akik uruk meghívását adják át neki: vállalja el a telihold bálja háziasszonyi teendőit, és visszakapja szerelmét, a Mestert. A Sátán bálján a történelem híres gyilkosai, méregkeverői mind tiszteletüket teszik, Margarita elvégzi feladatát, és valóban visszakapja szerelmét, a Mester pedig az elégettnek hitt regénykéziratát. Együtt idézik fel Pilátus magányos estéjét, melyen megfogalmazza magának: a legnagyobb bűn a gyávaság. Lévi Máté érkezik Wolandhoz Jesua üzenetével: vegye magához a Mestert és Margaritát. A fény és árnyék örök viszályában Woland világít rá a lényegre: egymás nélkül nem léteznek. A jó is értelmezhetetlen a rossz nélkül. A Mester és Margarita elfogadja a Sátán ajánlatát, és eltűnnek mind a gomolygó galaxisok közé a Földről.
2021. 02. 13. Online bemutató