Színházak
Magyar Állami Operaház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1983/1984
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
Sztravinszkij - Bozsik YvetteMenyegző
- MenyasszonyBoros IldikóPap Adrienn
- VőlegényKun AttilaKerényi Miklós Dávid
- SzülőGáspár OrsolyaKováts Gergely CsanádBacskai IldikóNagyszentpéteri Miklós
- Fiatal párMaira SarhaSzegő András
Világítástervező: Pető József
Jelmezkivitelező: Beda Jutka
Szcenika: Juhász Zoltán, Resz Miklós
- koreográfusBozsik Yvette
- díszlettervezőKhell Zsolt
- jelmeztervezőVelich Rita
- balettmesterVégh Krisztina
- asszisztensGombai Szabolcs
Bozsik Yvette darabja, a Menyegző Sztravinszkij 1917-ben írott Les Noces című balett zenéjére készül, amely négy táncképből áll.
A képek alcímei: \"A kontyolás\", \"A vőlegény háza\", \"A menyasszony indulása\" és \"Az ünnep\". A koreográfusnő szerint az előadás témája a Nő és a Férfi egymástól való félelme és az eggyéválás utáni vágyakozás kettősségének paradoxonja. Az ismeretlentől való félelem, amely egyúttal vonzóvá is válhat az ember számára, miközben attól tart, hogy az eggyéválás pillanatában elveszítheti függetlenségét. Az előadás látványvilágának elemei a férfi és női princípium megjelenítését tükrözik Khell Zsolt díszletében. Sztravinszkij zenéje ennek a kettősségnek a rituális színpadi ábrázolását közvetíti, itt a tét maga a félelem és a félelem megszelídítése. Bozsik Yvette új koreográfiája az Állami Operaház színpadán teljes nyitottsággal ábrázolja az eredeti Sztravinszkij téma mai vonatkozásait.
A képek alcímei: \"A kontyolás\", \"A vőlegény háza\", \"A menyasszony indulása\" és \"Az ünnep\". A koreográfusnő szerint az előadás témája a Nő és a Férfi egymástól való félelme és az eggyéválás utáni vágyakozás kettősségének paradoxonja. Az ismeretlentől való félelem, amely egyúttal vonzóvá is válhat az ember számára, miközben attól tart, hogy az eggyéválás pillanatában elveszítheti függetlenségét. Az előadás látványvilágának elemei a férfi és női princípium megjelenítését tükrözik Khell Zsolt díszletében. Sztravinszkij zenéje ennek a kettősségnek a rituális színpadi ábrázolását közvetíti, itt a tét maga a félelem és a félelem megszelídítése. Bozsik Yvette új koreográfiája az Állami Operaház színpadán teljes nyitottsággal ábrázolja az eredeti Sztravinszkij téma mai vonatkozásait.
2008. 03. 09.
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!