Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Oskaras Korsunovas Színház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2010/2011
    • 2008/2009
    • 2002/2003

    William ShakespeareRomeó és Júlia

    Az OKT/ Vilnius City Theatre előadása
    • JúliaCapuleték leányaRasa Marazaite
    • RomeóMontague fiaGytis Ivanauskas
    • BenvolioMontague unokaöccse, Romeo barátjaTomas Zaibus
    • Mercutioa herceg rokona, Romeo barátjaDainius Kazlauskas
    • TybaltCapuletné unokaöccseDarius Gumauskas
    • CapuletnéDalia Micheleviciute
    • CapuletVaidotas Martinaitis
    • Montague-néGrabstaite Vesta
    • Montagueaz egymással vetélkedő egyik család fejeDainius Kazlauskas
    • Lőrinc barátfranciskánusArvydas Dapsys
    • Párisifjú gróf, a herceg rokonaDainius Gavenonis
    • DajkaJúlia dajkájaEgle Mikulionyte
    • EscalusVerona hercegeArünas Sakalauskas
    • PéterJúlia dajkájának szolgájaRytis Saladzius
    Szolgák, veronai polgárok
    • rendezőOskaras Koršunovas
    • díszlettervezőJurate Paulekaite
    • jelmeztervezőJolanta Rimkute
    • dramaturgLeonidas Donskis
    • zeneAntanas Jasenka
    • világításEugenijus Sabaliauskas
    Korsunovas Shakespeare adaptációja – a Belgrádi Nemzetközi Színházi Fesztivál (2004) Grand Prix nyertese – mozgalmas és színektől harsogó, szinte „hemzseg” a vizuális metaforáktól. A Montague és Capulet család viszályát rivális pizzériákba helyezi. A két konyha úgy működik, mint két szenvedélytől fűtött kukta. A tészta és a liszt folyamatos, nemtörődöm szórása során az érzelmek és indulatok fokozódnak.
    Csörömpölő edények és eszközök bőségszarujában egy nagy üst forog csendesen, megállíthatatlanul, átfordítva a szerelmet és sorsot lassan tragédiává és végül halállá a szenvedélyek különös helyszínén. Más Korsunovas előadásokhoz hasonlóan a Rómeo és Júlia is egy szöveg nélküli tömegjelenettel kezdődik, amikor színházának egyébként is fontos kifejezőeszközei, a groteszk mimika és a patomim érvényesülnek.
    A Montague és a Capulet család verseng, hogy ki tud jobban dagasztani, ám amikor a dulakodásban a színészek egy nagy tésztakupacot marcangolnak, és ezt a nagyszerű világítás, s a kiváló zene megfelelőképpen aláfesti, már sejtjük, hogy a tréfa nem vezet jóra. A nyitáshoz hasonlóan Paris a Capulet család előtt tésztadagasztással bizonyítja férfiasságát, de liszt szolgál a Lőrinc barát által előállított méregként is…
    Az események groteszk humora abból a felismerésből ered, hogy Rómeo és Júlia kamasz szerelmén kívül mennyire bolondos, butaságokból összetett drámai világról van szó. E stilizált rendezés markánsan mutatja meg, mennyire „kortársunk” Shakespeare, s milyen jól érti a patriarchális család működését és a kamaszok lélektanát. (Csurkovics Iván írása alapján).

    Korsunovas gondolatai a Rómeo és Júliáról
    „Shakespeare Rómeó és Júliája rendszerint a romantikus szerelem ünnepléseként értelmezett. Ez valójában a társadalmi dráma egy példája. Drámai körülmények között, a legmagasabb társadalmi osztályban egy hétköznapi szerelem válik tragikus hatalmúvá. Ami leginkább érdekel engem ebben a tragédiában az az, ahogy a szerelem egy olyan légkörben fejlődik és növekszik, amely tele van gyűlölettel és háborúskodással, éppen úgy mint ahogy ez Veronában van.
    A szerelem gyűlöletből születik, mint a gyűlölet legyőzésének egy módja. A gyűlölet pedig a „Semmi” bűne: a Montaguek és Capuletek példája ékesszóló, mivel senki sem tudja ellenségeskedésük okát, rég a feledésbe merült. A fiatal Tybalt megragadja a gyűlöletet, egy elvet alkalmaznak egyre gyakrabban – erősíteni a közösséget, külső ellenséget keresve. Ebben a produkcióban azt akartam elemezni, hogy a gyűlölet hogyan formálja a ellenségeskedést és válik közös indítékká. Úgy érzem, hogy a gyűlölet maga az alap, amelyre Montaguek és Capuletek ellentéte épül. Ez megtévesztő és egyre inkább eltávolítja őket. Minden társadalom ilyen módon van tagolva. A szerelem tagadja a különbséget. Csak a szerelem tudja megmutatni, hogy alapvetően nincs konfliktus a két család között. A szerelem szabadságot teremt, és a szabadságban nincsenek ellentétek. Szomorú módon Rómeó és Júlia csak a halálban találja meg a szabadságot. Mindketten egyke gyerekek voltak, mikor meghalnak a családjaik is velük pusztulnak. A szabadságért hozott áldozat nem csupán a gyerekek által képviselt modernséget rombolja le, de a hagyományokat is, amelyet a szülők próbáltak megvédeni.”
    1998-ban alakult meg az Oskaras Korsunovas Színház (Oskaro Korsunovo Teatras), más néven OKT. A színház koncepciója természetesen és spontán módon magától fejlődött ki, – mielőtt még létezését hivatalosan is elismerték, már önálló társulatként működött. Azok, akik elítélik Korsunovas színházát, csupán a kulturális szabotázs egy formáját látják benne, azonban ő maga soha nem provokál csupán a a provokáció kedvéért. Korsunovas színháza mély tradíciókkal rendelkezik, mégis rendkívüli művészi szabadság jellemzi. A metaforikus litván színjátszás jegyében képzettársításokból indul ki, majd asszociációit tárgyként kezeli, és a színjátszás szolgálatába állítja

    2003. 06. 13. Berlin

    Galéria

    • Romeó és Júlia
      Romeó és Júlia
      Romeó és Júlia
      Romeó és Júlia
      A Gyulai Várszínházban a Shakespeare Fesztivál keretében Oskaras Korsunovas rendezésében bemutatták Shakespeare: Romeó és Júlia című darabját.
      2009. július 11.
      Oskaras Korsunovas Színház

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu