Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
Tamási ÁronHullámzó vőlegény
- Bodrogi Antal, művészmost falusi fazekasBokor Barna
- Czirmosöreg segéd BodroginálGyörffy András
- Bogyófiatal leányCsíki Hajnalka
- Kósa Jánosvagyonos emberTatai Sándor
- Petkefiatal gazdaTollas Gábor
- Piroska, fiatal asszonya Petke feleségeBenő Kinga
- Terézöreg leányB. Fülöp Erzsébet
- Bagijómódú gazdaKárp György
- Zelmaa Bagi feleségeBalázs Éva
- Gumicsteherfuvarozó sofőrKorpos András
- CzimerszabólegényKovács Botond
- Kötelesjegyzőségi írnokKilyén László
- Mihályszekeres emberHenn János
- Asztalosfalusi fazekasBányai Kelemen Barna
- Kovácsfalusi fazekasMeszesi Oszkár
- Szabófalusi fazekasBartha László Zsolt
- rendezőTörök Viola
- díszlettervezőBartha József
- jelmeztervezőBartha József
- dramaturgKádár-Dombi Katalin
- zenei szerkesztőKönczei Árpád
- koreográfusKönczei Árpád
- súgóSugó Erzsébet
- ügyelőVajda György
„Az Úrjézus ezelőtt három nappal született” – mondja Czirmos bácsi Tamási Áron Hullámzó vőlegényében. A Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Krisztus születése után négy nappal mutatta be a drámát. A darabot és az előadást az újjászületés, az ünnepi megtisztulás hatja át. A kényszerű leánykérésből szilveszter éjszakáján a „vidám oldalára” fordul a világ. Tanúi vagyunk annak, amint az emberek „dugó nélkül”, őszintén kimondják a szót. Eleinte játékból. Aztán kibuggyan a forrás, csak az igaz szavak és érzések maradnak. Új év kezdődik.
„Maga a darab egy beavatási szertartás, a művész megtisztulásáról, önmagára találásáról
szól, és ebben az egész közösség segíti őt. A téli napforduló környékén különösen nagy hangsúlyt kap a sötétségből a világosságba való kijutás mozzanata, ezért is tartjuk most a bemutatót, hiszen a karácsonynak is az a lényege, hogy legyőzzük a démonokat, a sötétséget, és újjászületünk, újrakezdjük az évet, Tamási darabja pedig konkrétan ehhez a rituáléhoz kapcsolódik.”
Török Viola
2008. 12. 28.